Logotypy EOG

Projekt współfinansowany z Funduszy EOG w ramach programu Obywatele dla Demokracji

Logo Stowarzyszenia Mocni Razem Realizator projektu

Czar par

Czar par

Czar par

Kolejny karnawał za nami. Stroje karnawałowe, suknie balowe, błyszczące ozdoby schowane do szafy, oczekują kolejnego karnawału. W ostatnim tygodniu organizowało się tzw. „śledziki” czy „podkoziołki”. Tą nazwą określa się bale, przyjęcia na ostatnie dni karnawału.

Na podobny pomysł wpadli uczniowie z Gimnazjum nr 2 w Bytomiu postanowili zorganizować bal karnawałowy dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 9 im. Adama Mickiewicza.

Bal był dedykowany uczniom od czwartej do szóstej klasy. Zorganizowali go uczniowie gimnazjum wspierani przez animatorkę Martę Węgiel, jednak prezentowane i przygotowane niespodzianki wypracowali z młodszymi kolegami i koleżankami dzień wcześniej na warsztatach.

Warsztaty trwały dwie godziny lekcyjne. Gimnazjaliści wcielili się w role liderów. Przeprowadzili taneczne, muzyczne, artystyczne oraz chemiczne warsztaty. Efekty zajęć chemicznych były podziwiane już w tym samym dniu. Uczniowie wspólnie z nauczycielką chemii zaprezentowali „artystyczną” stronę chemii.

Gimnazjaliści prowadzili warsztaty dzieląc się z młodszymi kolegami i koleżankami posiadanymi talentami oraz umiejętnościami. Grupa taneczna wypracowała układ taneczny, który został zaprezentowany podczas balu. Na zajęciach artystycznych kreatywnie i ekologicznie zaprojektowano oraz wyprodukowano stroje, które potem zaprezentowano na karnawałowym wybiegu.

Gimnazjaliści zadbali o wszystko. Sala gimnastyczna na chwilę zamieniła się w balową, a sala lekcyjna w kawiarenkę, w której został podany poczęstunek dla uczestników balu. Ciastka, babeczki zostały upieczone również przez gimnazjalistów. Tańce przerywano zabawami, pokazami oraz konkursami. Liderzy prowadzący bal, jak na bal karnawałowy przystało przebrali się w różne bajkowe postacie. W powietrzu latały balony, słychać było śmiech, a buzie dzieci były roześmiane i rumiane.

Czy bal Wam się podobał? Zapytałam dzieciaków. Każdy odpowiadał -tak!
Co najbardziej się Wam podobało? –Dopytywałam. Zazwyczaj słyszałam „Wszystko”! Zdarzały się szczegółowe odpowiedzi: muzyka, poczęstunek, konkursy.

Myślę, że bal można uznać za udany. Zakończenie karnawału pozostanie na długo w pamięci. Oprócz udanej zabawy, okazało się, że talenty, które posiadamy to czasem pierwszy krok do pomysłu. Każdy z uczestników balu ofiarował to, w czym jest dobry, powstała całość, różnorodna, w wielu barwach. Dodatkowo uczniowie zintegrowali się. Takie akcje, to jeden z najlepszych sposób na naukę współpracy.

Gimnazjalistom gratuluję i życzę, aby aktywnie działali dalej, bo że warto, to myślę, że już wiedzą.